Всесвітня історія


Гр. № 191 
Теми:
1.    Особливості окупаційного режиму і руху Опору. Людина під час війни. Голокост. Праведники народів світу. Дипломатія часів війни. Утворення антигітлерівської коаліції, її значення.
1.    Опрацювати § 26 (Всесвітня історія 10кл., автор – Ладиченко Т.В): записати та вивчити нову термінологію «антигітлерівська коаліція», «ленд-ліз», "новий порядок", остарбайтери, голокост, гетто, концтабір, "фабрики смерті", колабораціонізм», основні дати.
2.    Розкрийте значення, основні принципи й етапи створення антигітлерівської коаліції.
3.    Скласти  таблицю «Рух Опору в країнах Європи під час Другої світової війни».
Країна
Форми боротьби
Керівні органи Руху Опору







4.    Дайте відповіді на такі запитання:
 - Яку мету переслідували нацисти, встановивши «новий порядок» в окупованих європейських країнах?
Чому уряди Великої Британії та США пішли на утворення антигітлерівської коаліції з СРСР?
Які напрямки мав Рух Опору в країнах Європи? Які політичні сили до нього входили?
Чому, на вашу думку, нацистське керівництво Німеччини проводило політику винищення єврейського та слов’янських народів?
2.    Капітуляція Німеччини та її союзників. Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями.
1.    Опрацювати § 27 (Всесвітня історія 10кл., автор – Ладиченко Т.В):виписати основні дати, терміни.
2.    Зробити хронологічний ланцюжок процесу визволення країн Європи від нацистської окупації.
3.    Встановити хронологічну послідовність подій: атомне бомбардування Хіросіми;  початок Нюрнберзького процесу; Потсдамська конференція; відкриття другого фронту в Європі.
4.    Чому звільнення країн Східної і Центральної Європи від нацистів радянськими військами одні називають «визвольним походом», а інші – «новою окупацією»?
5. Переглянути відео «Нюрнберзький процес» https://www.youtube.com/watch?v=Lz68WygJ2rk, http://youtube.com/watch?v=Oi5dAxOthIU
6. Переглянути презентацію «Токійський  процес»   https://drive.google.com/file/d/1AD9J9zhv_8DSCmRiDL2dMUE47HWxR4br/view?usp=sharing
7.     Висловіть своє ставлення до рішень Нюрнберзького та Токійського трибуналів. Чому, на вашу думку, отримали таке суворе покарання політичні і військові діячі, які безпосередньо не вбивали людей?    
3.     § 23,24: аналіз завершального періоду Другої світової війни; виконати завдання №2  (ст. 226) - заповнити таблицю "Основні наступальні операції радянських військ у 1944 р. зі звільнення СРСР"; визначити значення відкриття Другого фронту в Європі; законспектувати п.6 (§ 24 - ст.237-239) - про результати й наслідки Другої світової війни. (Всесвітня історія, автор П. Полянський)
4.    § 27,п 5 - 8: події V періоду війни;  перелік мирних договорів з колишніми союзниками Німеччини (ст. 149) (Всесвітня історія 10кл., автор – Ладиченко Т.В)
5.    Підготувати повідомлення до практичного заняття "Примусова праця у Третьому Рейху. Трагедія ув'язнених у німецьких концтаборах".       -        Матеріал для практичного заняття ст.239 – 240 (Всесвітня історія, автор П. Полянський).
УВАГА!!! Подивіться відеоролик  "Страшні спогади остарбайтерів про  перебування в Німеччині"
       https://www.youtube.com/watch?v=6nm9OT

Підготуватись до тематичного оцінювання з теми ««Передумови Другої світової війни» та  «Друга світова війна

Гр. № 190 
Теми:
1.    Дипломатія часів війни. Утворення антигітлерівської коаліції, її значення.
1.    Опрацювати § 26 (Всесвітня історія 10 кл., автор – Ладиченко Т.В): записати і вивчити нову термінологію «антигітлерівська коаліція», «ленд-ліз»; основні дати.
2.    Розкрийте значення, основні принципи й етапи створення антигітлерівської коаліції.
2.    Капітуляція Німеччини та її союзників. Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями.
1.    Опрацювати § 27 (Всесвітня історія 10кл., автор – Ладиченко Т.В):виписати основні дати, терміни.
2.    Зробити хронологічний ланцюжок процесу визволення країн Європи від нацистської окупації.
3.    Встановити хронологічну послідовність подій: атомне бомбардування Хіросіми;  початок Нюрнберзького процесу; Потсдамська конференція; відкриття другого фронту в Європі.
4.    Чому звільнення країн Східної і Центральної Європи від нацистів радянськими військами одні називають «визвольним походом», а інші – «новою окупацією»?
5. Переглянути відео «Нюрнберзький процес» https://www.youtube.com/watch?v=Lz68WygJ2rk, http://youtube.com/watch?v=Oi5dAxOthIU
6. Переглянути презентацію «Токійський  процес»   https://drive.google.com/file/d/1AD9J9zhv_8DSCmRiDL2dMUE47HWxR4br/view?usp=sharing
7.     Висловіть своє ставлення до рішень Нюрнберзького та Токійського трибуналів. Чому, на вашу думку, отримали таке суворе покарання політичні і військові діячі, які безпосередньо не вбивали людей?   
3.     § 23,24: аналіз завершального періоду Другої світової війни; виконати завдання №2  (ст. 226) - заповнити таблицю "Основні наступальні операції радянських військ у 1944 р. зі звільнення СРСР"; визначити значення відкриття Другого фронту в Європі; законспектувати п.6 (§ 24 - ст.237-239) - про результати й наслідки Другої світової війни. (Всесвітня історія, автор П. Полянський)
4.    § 27,п 5 - 8: події V періоду війни;  перелік мирних договорів з колишніми союзниками Німеччини (ст. 149) (Всесвітня історія 10кл., автор – Ладиченко Т.В)
5.    Підготувати повідомлення до практичного заняття "Примусова праця у Третьому Рейху. Трагедія ув'язнених у німецьких концтаборах".
        -        Матеріал для практичного заняття ст.239 – 240 (Всесвітня історія, автор П. Полянський).

УВАГА!!! Подивіться відеоролик  "Страшні спогади остарбайтерів про  перебування в Німеччині"

Підготуватись до тематичного оцінювання з теми ««Передумови Другої світової війни» та  «Друга світова війна


Тема: Китай. Національна революція. Чан Кайші. Початок протистояння між Комуністичною партією Китаю і Гомінданом. - п.27 (П. Полянський - Всесвітня історія 10 кл).
Завдання: 
1.    Визначити та записати причини виникнення "Руху 4 травня".
2. Визначити та записати причини протистояння між двома партіями соціалістичної орієнтації - КПК і Гомінданом, які призвели до громадянської війни в Китаї.

Завдання: опрацюйте узагальнену таблицю "Основні напямки і пріоритети зовнішньої політики провідних держав світу у міжвоєнний період"

Основні напрямки і пріоритети зовнішньої політики провідних держав світу у міжвоєнний період
країни
з/п

США

Великобританія

Франція

Німеччина

Італія

Японія

СРСР
на що спрямовувався
зовнішньополітичний курс












- політика ізоляціонізму (відокремлення від Європи, де постійно відбувалися збройні конфлікти);
- гасло «Америка для американців!»;
- багатополюсна політика (відносини з різними країнами світу);
- політика «доброго сусіда» щодо країн Латинської Америки;
- політика невтручання у внутрішні справи інших держав);
- прагнення до світового лідерства
- стримування Франції, яка прагнула стати лідером у Європі;
- загострення відносин з Німеччиною через військове суперництво на суші і на морі та через прагнення Німеччини повернути свої колонії;
- загострення суперечностей з Японією через її загрозу британським інтересам у Китаї, Індії, Австралії, Новій Зеландії та через зростання військово-морської могутності Японії;
- пошук нових союзників
І етап – суворий контроль за дотриманням умов Версальського договору;
ІІ етап – створення військово-політичних союзів у Східній та Центральній Європі (їх антинімецька спрямованість);
- ІІІ етап – зближення з Радянським Союзом;
- зміцнення своєї безпеки.
- перегляд Версальського договору;
- прагнення до об’єднання всіх німців в одній державі;
- завоювання сфер впливу на Сході;
- це був шлях до повної ліквідації Версальської системи, а отже шлях до війни.
- поширення фашизму (сер. 20-х рр. – у 40 країнах);
- прагнення до створення могутньої Італійської імперії;
- посилення впливу в Ефіопії, Албанії;
- мілітаризація економіки;
- дипломатична діяльність;
- роль третейського судді між західними демократіями і Німеччиною;
- зближення з Німеччиною.
- зростання мілітаризму;
- загострення суперечностей з США та Великобританією, прагнення усунути їх присутність та вплив на Далекому Сході;
- здійснення агресивних дій.
- нарощування військової могутності і прагнення зіштовхнути між собою капіталістичні країни;
- зближення з Німеччиною;
- налагодження економічних зв’язків з західними країнами;
- територіальні претензії до Польщі, Румунії, Фінляндії, Угорщини, країн Прибалтики;
- встановлення дипломатичних відносин з різними країнами;
- плани щодо створення системи колективної безпеки в Європі.
угоди,  договори,  
закони,  акції















- 1935-19376 рр. – закони про нейтралітет та заборону експорту зброї;
- 1936 р. – 11 договорів з країнами Латинської Америки;
- рух солідарності з народом Китаю під час японської агресії;
- розрив торгового договору з Японією;
- акції протесту проти нацистської Німеччини.
- 1934 р. – рішення уряду про збільшення впродовж 5 років чисельності військово-повітряних сил (більше 800 літаків).
- 1921 р., 1934 р. – союз з Польщею; утворення блоку»Мала Антанта»(Чехо-Словаччина, Югославія, Румунія);
- 1924 р. – встановлення дипломатичних відносин з СРСР;
- 1932 р. – пакт про ненапад з СРСР;
- середина 1930-х рр. – створення Балканської Антанти (Греція, Румунія, Туреччина, Югославія).
-1933 р. – «пакт згоди і співробітництва» (Англ., Фр., Іт., Нім.) – передбачав рівність Німеччини в озброєнні;
- жовтень 1933 р.- вихід  з Ліги Націй;
- 1934 р. – спроба приєднати Австрію;
- 1935 р. – перехід Саарського вугільного басейну до Німеч.;
- 1936 р. – введення німецьких військ у Рейнську демілітаризовану зону
- формування армії;
- угода з Англією про будівництво флоту
1924 р.- договір з Югославією (прєднання островів Ф’юме);
- 1925 р. – приєднання Албанії;
- 1924 р. – встановлення дипломатичних відносин з СРСР;
- 1934 р. – закон  про воєнізацію італійської нації;
- 1935 р. – напад на Ефіопію
- 1937 р. – виключення Італії з Ліги Націй
- 1931 р. – вторгнення у Північно-Східний Китай, створення маріонеткової держави Маньчжоу-го;
- 1937 р. – початок широкомасштабної війни в Китаї.
- 1924 -1925 рр. – визнання СРСР рядом країн;
- 1926 р. – договір про нейтралітет і ненапад з Німеччиною;
- договори про дружбу і нейтралітет з Туреччиною, Афганістаном, Литвою, Іраном;
- 1933 р. –встановлення дипломатичних відносин з США;
- 1934 р. – вступ до Ліги Націй;
1935 р. – рад.-франц.,
рад.- чехословацький договори.

До т/о  за т.4-5  повторити:  

1) термінологію: "мюнхенська змова", режим "санації", Відовданська конституція, меморандум Танакі, кампанія громадянської непокори, "три народних принципи", індустріалізація, колективізація, стахановський рух, "рух 4 травня", "судетська проблема", каудільйо, регенство, автономія, військові перевороти, громадянська війна, латифундії, двовладдя, мілітаризація економіки, самодержавство;2) прізвища історичних діячів  СРСР, країн Центральної та Східної Європи, Японії, Китаю, Індії, країн Латинської Америки;3) ключові особливості політичного та економічного розвитку вказаних країн та регіонів у 1920-30-х рр.

Завдання на повторення до узагальнюючого уроку з всесвітньої історії 
з теми "Провідні держави світу у 1920-30-х рр.":
1) хронологічний матеріал:
- періодизація світового розвитку у міжвоєнний період
- етапи розвитку США у 1920-30-х рр.
- президентство Ф. Рузвельта
- створення лейбористської партії
- надання Ірландії статусу домініону 
- революція у Німеччині
- період Веймарської республіки 
- створення фашистської партії в Італії та нацистської у Німеччині, їх прихід до влади
- спроби фашистського перевороту в Німеччині, Франції
- формування уряду Народного фронту у Франції
-"похід на Рим"
- громадянська війна в Іспанії. 
2) нова термінологія:"проспериті", "Велика депресія""новий курс", лейбористи, консерватори, Британська співдружність, "Вогняні хрести", Народний фронт, нацисти, "пивний путч", "Майн кампф", антисемітизм, гітлер-югенд, фюрер, фашисти, дуче, "похід на Рим","чорносорочечники"
громадянська війна, каудільйо, інтербригади, тоталітаризм.
3) історичні особи:  В. Гардінг, Г. Гувер, К. Кулідж, Ф. Рузвельт, Д. Ллойд-Джордж,
Р. Макдональд, Н. Чемберлен, Ж. Клемансо, Е. Даладьє, М. Торез, Л. Блюм, Вільгельм ІІ, П. фон Гінденбург, Г.Гіммлер, А. Гітлер, Віктор Еммануїл, Б. Муссоліні, Прімо де Рівера, Ф. Франко, Д. Ібаррурі.
4) детальна характеристика: 
- Новий курс" Ф. Рузвельта" 
- Суть тоталітаризму
- Внутрішня політика нацистів
- Формування та діяльність Народного фронту у Франції


Немає коментарів:

Дописати коментар