Конкурс учнівських
патріотичних проектів
у
професійно-технічних навчальних закладах області
«Ми діти твої
Україно!»
Назва закладу:
Нікопольський професійний ліцей
Тема : «Ідеал сучасного
громадянина – патріота України, виховання патріотичних почуттів, Герої
Революції Гідності і Свободи, Герої – захисники України в зоні АТО; минуле,
сучасне й майбутнє нашої держави».
Мета проекту: виявити та
підтримати здібних вихованців та творчих, креативних педагогічних працівників,
поширити їх досвід роботи;активізувати патріотичну роботу серед учнівської
молоді; виховувати в учнів любов до України, рідного краю, утвердження
патріотизму як важливого чинника консолідації суспільства.
Етапи проведення
проекту : І етап – 01.09.2015р. – 31.03.2016р.
ІІ етап – 01.04.2016
- 15.04.2016 р.
Учасники проекту:
1. Експедиційно-патріотична
група учнів (група № 165).
Номінація проекту: «Учасники АТО нашого краю»
Координатори: методист Гаврилюк Л.Г.
Викладач предмету
Захист Вітчизни Криштопа В.І.
2.
Дослідницько-пошукова творча група учнів історичного
гуртка «Подорож у минуле». Номінація проект:у «Мій рідний край в історичних джерелах».
Координатор: викладач історії Івінська В.М.
3. Гурток «Книголюб».
Номінація проекту: «Словник нових термінів періоду 2013 – 2015
рр. в історії України для учнів ПТНЗ»
Координатор: завідуюча БІЦ Мороз Т.О.
Завдання проекту:
1.
Дослідити ставлення підлітків до проблеми патріотичного
та національного виховання на прикладах історії минулого нашого краю та героїв
сучасності – учасників АТО, волонтерів.
2.
Провести опитування учнів, медпрацівників, співробітників
навчального закладу та батьків про оцінку подій Революції Гідності, АТО,
волонтерський рух.
3.
Формувати в учнів
національну свідомість, патріотичні почуття, шанобливе ставлення до учасників
АТО, волонтерів, сімей загиблих воїнів.
4.
Привернути увагу учасників проекту до вирішення проблеми
національно-патріотичного виховання в межах групи, навчального закладу, дому,
вулиці, сім’ї.
5.
Організувати і провести заходи та акції спрямовані на вирішення
цієї проблеми.
Очікувані результати:
а) учні знатимуть: про причини розгортання
Революції Гідності, проведення АТО в Україні; про наслідки цих подій та героїв
нашого краю – учасників АТО; походження нових термінів та неологізмів які
утворилися в цей час, про минуле рідного
краю з історичних джерел.
б) учні вмітимуть: оцінювати різні джерела
інформації та критично оцінювати ситуацію сьогодення; виходити на діалог з
учасниками АТО, волонтерами, з батьками загиблих воїнів, працівниками військкомату,
краєзнавчого музею; брати участь у
заходах та акціях для популяризації патріотичного виховання молоді.
Опис діяльності
І етап – підготовчий
Зміст
-
визначення вікової категорії учасників проекту;
-
вибір та обговорення теми (номінації);
-
теоретична підготовка учасників проекту – отримання
інформації про учасників АТО, волонтерський рух, отримання історичних джерел
від працівників місцевого музею;
-
зацікавленість учнів майбутнім проектом;
-
ознайомлення з метою та можливими аспектами діяльності.
Алгоритм діяльності:
-
отримання згоди адміністрації навчального закладу на
участь у конкурсі та початок роботи над
проектом; наказ про проведення конкурсу – проекту;
-
узгодження керівниками проекту про діяльність із колегами
по роботі;
-
налагодження зв’язків з працівниками військкомату,
побратимами, сім’ями загиблих воїнів; представників волонтерських організацій
міста; з працівниками Нікопольського краєзнавчого музею; взаємозв’язок і з комунікативними технологіями (інтернет,
телебачення, радіо, передова преса);
-
визначення часу: вересень – грудень; ресурси-написання
листів-звернень; створення фотовиставки, проведення опитування учнів, випуск
листівок;
-
планування заходів у роботі предметних тижнів, у
висвітлені визначних дат патріотичного змісту;
-
підбір необхідної літератури;
-
поширення інформації про проект на сайті НПЛ, в місцевій
пресі;
-
мотиваційна діяльність – зустріч з сім’ями учасників АТО,
волонтерами; екскурсії до Нікопольського краєзнавчого музею; пояснення
неологізмів на уроках української мови
ІІ етап – збір необхідної інформації
Зміст:
-
збір інформації;
-
накопичення матеріалів, що підтверджують актуальність
проблеми національно-патріотичного виховання;
-
вивчення проблеми за матеріалами преси, статистики,
зустрічей;
-
ознайомлення з документами, що мають відношення до проблеми.
Алгоритм діяльності:
-
ознайомлення учнів із військово-політичною ситуацією на
території України, регіону, міста;
-
збір матеріалів про героїчний подвиг учнів ліцею,
учасників АТО;
-
консультативна допомога працівників музею щодо архівних
матеріалів музею;
-
проведення опитування, анкетування учнів навчального
закладу, працівників, співробітників про їхнє ставлення до проблеми; вивчення
громадської думки про ставлення до проблеми активізації
національно-патріотичного виховання молоді;
-
визначення переліку організацій, установ, що займаються
вирішенням проблеми (військовий комісаріат, навчальний заклад,міськвиконком,
Нікопольський краєзнавчий музей).
ІІІ етап – планування
Зміст:
-
узагальнення зібраного матеріалу, систематизація та
аналіз отриманої інформації;
-
визначення найефективніших шляхів розв’язання проблеми;
-
планування діяльності для вирішення проблеми, розподіл
обов’язків;
-
прогнозування наслідків діяльності;
-
розподіл завдань; визначення часу, необхідного для їх
виконання
Алгоритм
діяльності:
-
організація презентації зібраних матеріалів, що
підтверджують наявність проблеми у країні, місті, ліцеї;
-
узагальнення результатів двох попередніх етапів;
-
визначення переліку можливих дій, спрямованих на
розв’язання проблеми з національно-патріотичного виховання;
-
зустріч з людьми, які не байдужі до вирішення проблеми.
ІV етап -
діяльність, вирішення проблеми
Зміст
-
реалізація плану дій, спрямованих на вирішення проблеми;
-
здійснення заходів, визначених на попередньому етапі.
Алгоритм діяльності
Форми діяльності: анкетування
та опитування; конференції; агітаційні акції, тренінги; творчі конкурси;
вікторини, кросворди; диспути та дискусії; бесіди; художньо-прикладні форми (
стіннівки, стоп-кадри); дебати; зустрічі з учасниками АТО, волонтерами, з
працівниками музею, екскурсії; презентації; тематичні виховні години.
Заходи:
1.
Свято спорту: «Здорова молодь – здорова нація» (
вересень);
2.
Свято Покрови. Зустріч з громадською організацією
«Микитинська Січ» ( жовтень);
3.
Оформлення патріотичного куточку «Зброя минулого і
сучасності» (жовтень);
4.
Інформаційно-пошукова конференція: «Українське військо
періоду козаччини» ( листопад);
5.
Предметний тиждень з історії «Доленосні події України
поч. ХХІ ст»; (листопад)
6.
У рамках тижня історії мужності « Їх подвиг – приклада
для нас!» ( листопад);
7.
Тематичні виховні години в групах:
-
«Історія Збройних Сил України» ( грудень);
-
«Коли ви вмирали, вам дзвони не грали» (грудень).
8.
Всеукраїнська юнацько-патріотична гра «Сокіл» («Джура»).
Посвята учнів І-го курсу в молоді козаки («Джури») ( лютий);
9.
У рамках проведення гри «Сокіл» («Джура») вікторина «Чи
знаєш ти історію українського козацтва» (березень);
10. Віртуальна екскурсія по місцях бойової слави
земляків, учасників АТО
11. Конкурс на краще декламування літературного
твору у рамках проведення гри «Сокіл» («Джура»). Тема: «Козацька слава – не
вмре, не загине».
12. Проект « Вшанування
пам’яті героїв АТО – випускників
ліцею» ( встановлення меморіальних дошок).
13. Екскурсія до
військової частини зенітно-ракетних військ України (м. Нікополь)
V етап – презентація
результатів діяльності
Зміст:
-
презентація результатів діяльності перед учнями,
батьками, педпрацівниками та співробітниками ліцею, запрошеними гостями;
-
інформування громадськості через радіо, пресу, сайт НПЛ
про проведені заходи;
-
ознайомлення з вибраними шляхами вирішення проблеми.
Алгоритм діяльності:
-
упорядкування матеріалів;
-
створення демонстраційного стенду; представлення
матеріалів роботи груп на учнівських зборах, методичній раді, батьківських
зборах;
-
поширення інформації у пресі, на сайті НПЛ, місцевому телебаченні;
-
дослідження громадської думки про актуальність і доцільність
здійсненого проекту;
-
узагальнення отриманого досвіду.
VІ етап – оцінювання
Зміст:
-
оцінювання діяльності на різних етапах проекту його
учасниками;
-
анкетування учасників проекту;
-
оцінювання проекту педагогічним та учнівським колективом
ліцею.
Алгоритм діяльності:
-
скористатися
критеріями оцінювання за положенням про конкурс;
-
скласти анкету;
-
провести опитування;
-
узагальнити та систематизувати результати опитування,
анкетування;
-
довести результати оцінювання до кожного учасника
проекту.
ФОТОЗВІТ УЧАСТІ
НАД ПРОЕКТОМ
Підготовчий
– засідання координаційної ради.
Основний
-
Збір, аналіз та систематизація
інформації з проблеми, обговорення її в групах,
Консультація
учасників проекту з працівниками Нікопольського краєзнавчого музею
-
Систематизація та
узагальнення матеріалу в БІЦ
- Зустріч
з волонтерами, учасниками АТО
ЗАВЕРШАЛЬНИЙ
Захист проекту
1. Експедиційно-патріотична група учнів (група № 165).
Номінація проекту: «Учасники АТО нашого краю»
Координатори: методист Гаврилюк Л.Г.
Викладач предмету Захист Вітчизни Криштопа
В.І.
2. Дослідницько-пошукова
творча група учнів історичного гуртка «Подорож у минуле».
Номінація проекту «Мій рідний
край в історичних джерелах».
Координатор: викладач історії Івінська
В.М.
3. Гурток
«Книголюб».
Номінація проекту: «Словник нових термінів
періоду 2013 – 2015 рр. в історії України для учнів ПТНЗ»
Координатор:
завідуюча БІЦ Мороз Т.О.
Немає коментарів:
Дописати коментар