Ми діти твої, Україно

Конкурс учнівських патріотичних проектів
у професійно-технічних навчальних закладах області
«Ми діти твої Україно!»

Назва закладу: Нікопольський професійний ліцей

Тема : «Ідеал сучасного громадянина – патріота України, виховання патріотичних почуттів, Герої Революції Гідності і Свободи, Герої – захисники України в зоні АТО; минуле, сучасне й майбутнє нашої держави».
Мета проекту: виявити та підтримати здібних вихованців та творчих, креативних педагогічних працівників, поширити їх досвід роботи;активізувати патріотичну роботу серед учнівської молоді; виховувати в учнів любов до України, рідного краю, утвердження патріотизму як важливого чинника консолідації суспільства.

Етапи проведення проекту : І етап – 01.09.2015р. – 31.03.2016р.
                                                     ІІ етап – 01.04.2016 -  15.04.2016 р.
Учасники проекту:
1.      Експедиційно-патріотична група учнів (група № 165).
Номінація проекту: «Учасники АТО нашого краю»
Координатори: методист Гаврилюк Л.Г.
                           Викладач предмету Захист Вітчизни Криштопа В.І.
2.      Дослідницько-пошукова творча група учнів історичного гуртка «Подорож у минуле». Номінація проект:у «Мій рідний край  в історичних джерелах».
Координатор: викладач історії Івінська В.М.
3.      Гурток «Книголюб».
 Номінація проекту: «Словник нових термінів періоду 2013 – 2015 рр. в історії України для учнів ПТНЗ»
Координатор: завідуюча БІЦ Мороз Т.О.

Завдання проекту:
1.        Дослідити ставлення підлітків до проблеми патріотичного та національного виховання на прикладах історії минулого нашого краю та героїв сучасності – учасників АТО, волонтерів.
2.        Провести опитування учнів, медпрацівників, співробітників  навчального закладу та батьків  про оцінку подій Революції Гідності, АТО, волонтерський рух.
3.        Формувати  в учнів національну свідомість, патріотичні почуття, шанобливе ставлення до учасників АТО, волонтерів, сімей загиблих воїнів.
4.        Привернути увагу учасників проекту до вирішення проблеми національно-патріотичного виховання в межах групи, навчального закладу, дому, вулиці, сімї.
5.        Організувати і провести заходи та акції спрямовані на вирішення цієї проблеми.

Очікувані результати:
а) учні знатимуть: про причини розгортання Революції Гідності, проведення АТО в Україні; про наслідки цих подій та героїв нашого краю – учасників АТО; походження нових термінів та неологізмів які утворилися в цей час,  про минуле рідного краю з історичних джерел.
б) учні вмітимуть: оцінювати різні джерела інформації та критично оцінювати ситуацію сьогодення; виходити на діалог з учасниками АТО, волонтерами, з батьками загиблих воїнів, працівниками військкомату, краєзнавчого музею; брати участь у  заходах та акціях для популяризації патріотичного виховання молоді.
Опис діяльності
І етап – підготовчий
Зміст
-          визначення вікової категорії учасників проекту;
-          вибір та обговорення теми (номінації);
-          теоретична підготовка учасників проекту – отримання інформації про учасників АТО, волонтерський рух, отримання історичних джерел від  працівників місцевого музею;
-          зацікавленість учнів майбутнім проектом;
-          ознайомлення з метою та можливими аспектами діяльності.
Алгоритм діяльності:
-          отримання згоди адміністрації навчального закладу на участь у конкурсі  та початок роботи над проектом; наказ про проведення конкурсу – проекту;
-          узгодження керівниками проекту про діяльність із колегами по роботі;
-          налагодження зв’язків з працівниками військкомату, побратимами, сім’ями загиблих воїнів; представників волонтерських організацій міста; з працівниками Нікопольського краєзнавчого музею; взаємозв’язок  і з комунікативними технологіями (інтернет, телебачення, радіо, передова преса);
-          визначення часу: вересень – грудень; ресурси-написання листів-звернень; створення фотовиставки, проведення опитування учнів, випуск листівок;
-          планування заходів у роботі предметних тижнів, у висвітлені визначних дат патріотичного змісту;
-          підбір необхідної літератури;
-          поширення інформації про проект на сайті НПЛ, в місцевій пресі;
-          мотиваційна діяльність – зустріч з сім’ями учасників АТО, волонтерами; екскурсії до Нікопольського краєзнавчого музею; пояснення неологізмів на уроках української мови
ІІ етап – збір необхідної інформації
Зміст:
-          збір інформації;
-          накопичення матеріалів, що підтверджують актуальність проблеми національно-патріотичного виховання;
-          вивчення проблеми за матеріалами преси, статистики, зустрічей;
-          ознайомлення з документами, що мають відношення до проблеми.
Алгоритм діяльності:
-          ознайомлення учнів із військово-політичною ситуацією на території України, регіону, міста;
-          збір матеріалів про героїчний подвиг учнів ліцею, учасників АТО;
-          консультативна допомога працівників музею щодо архівних матеріалів музею;
-          проведення опитування, анкетування учнів навчального закладу, працівників, співробітників про їхнє ставлення до проблеми; вивчення громадської думки про ставлення до проблеми активізації національно-патріотичного виховання молоді;
-          визначення переліку організацій, установ, що займаються вирішенням проблеми (військовий комісаріат, навчальний заклад,міськвиконком, Нікопольський краєзнавчий музей).
ІІІ етап – планування
Зміст:
-          узагальнення зібраного матеріалу, систематизація та аналіз отриманої інформації;
-          визначення найефективніших шляхів розв’язання проблеми;
-          планування діяльності для вирішення проблеми, розподіл обов’язків;
-          прогнозування наслідків діяльності;
-          розподіл завдань; визначення часу, необхідного для їх виконання
    Алгоритм діяльності:
-          організація презентації зібраних матеріалів, що підтверджують наявність проблеми у країні, місті, ліцеї;
-          узагальнення результатів двох попередніх етапів;
-          визначення переліку можливих дій, спрямованих на розв’язання проблеми з національно-патріотичного виховання;
-          зустріч з людьми, які не байдужі до вирішення проблеми.
ІV етап -  діяльність, вирішення проблеми
Зміст
-          реалізація плану дій, спрямованих на вирішення проблеми;
-          здійснення заходів, визначених на попередньому етапі.
Алгоритм діяльності
Форми діяльності: анкетування та опитування; конференції; агітаційні акції, тренінги; творчі конкурси; вікторини, кросворди; диспути та дискусії; бесіди; художньо-прикладні форми ( стіннівки, стоп-кадри); дебати; зустрічі з учасниками АТО, волонтерами, з працівниками музею, екскурсії; презентації; тематичні виховні години.

Заходи:
1.      Свято спорту: «Здорова молодь – здорова нація» ( вересень);
2.      Свято Покрови. Зустріч з громадською організацією «Микитинська Січ» ( жовтень);
3.      Оформлення патріотичного куточку «Зброя минулого і сучасності» (жовтень);
4.      Інформаційно-пошукова конференція: «Українське військо періоду козаччини» ( листопад);
5.      Предметний тиждень з історії «Доленосні події України поч. ХХІ ст»; (листопад)
6.      У рамках тижня історії мужності « Їх подвиг – приклада для нас!» ( листопад);
7.      Тематичні виховні години в групах:
-          «Історія Збройних Сил України» ( грудень);
-          «Коли ви вмирали, вам дзвони не грали» (грудень).
8.      Всеукраїнська юнацько-патріотична гра «Сокіл» («Джура»). Посвята учнів І-го курсу в молоді козаки («Джури») ( лютий);
9.      У рамках проведення гри «Сокіл» («Джура») вікторина «Чи знаєш ти історію українського козацтва» (березень);
10.   Віртуальна екскурсія по місцях бойової слави земляків, учасників АТО
11.   Конкурс на краще декламування літературного твору у рамках проведення гри «Сокіл» («Джура»). Тема: «Козацька слава – не вмре, не загине».
12.  Проект « Вшанування памяті героїв АТО – випускників ліцею» ( встановлення меморіальних дошок).
13.  Екскурсія до військової частини зенітно-ракетних військ України (м. Нікополь)

V етап – презентація результатів діяльності
Зміст:
-          презентація результатів діяльності перед учнями, батьками,  педпрацівниками  та співробітниками ліцею, запрошеними гостями;
-          інформування громадськості через радіо, пресу, сайт НПЛ про проведені заходи;
-          ознайомлення з вибраними шляхами вирішення проблеми.
Алгоритм діяльності:
-          упорядкування матеріалів;
-          створення демонстраційного стенду; представлення матеріалів роботи груп на учнівських зборах, методичній раді, батьківських зборах;
-          поширення інформації у пресі, на сайті НПЛ, місцевому телебаченні;
-          дослідження громадської думки про актуальність і доцільність здійсненого проекту;
-          узагальнення отриманого досвіду.
VІ етап – оцінювання
Зміст:
-          оцінювання діяльності на різних етапах проекту його учасниками;
-          анкетування учасників проекту;
-          оцінювання проекту педагогічним та учнівським колективом ліцею.
Алгоритм діяльності:
-          скористатися  критеріями оцінювання за положенням про конкурс;
-          скласти анкету;
-          провести опитування;
-          узагальнити та систематизувати результати опитування, анкетування;
-          довести результати оцінювання до кожного учасника проекту.




ФОТОЗВІТ  УЧАСТІ НАД ПРОЕКТОМ


Підготовчий

 – засідання координаційної ради.



Основний

-          Збір, аналіз та систематизація інформації з проблеми, обговорення її в групах,

Консультація  учасників проекту з працівниками Нікопольського краєзнавчого музею

-          Систематизація та узагальнення матеріалу в БІЦ

      - Зустріч з волонтерами, учасниками АТО


ЗАВЕРШАЛЬНИЙ

Захист проекту
1.      Експедиційно-патріотична група учнів (група № 165).
Номінація проекту: «Учасники АТО нашого краю»
Координатори: методист Гаврилюк Л.Г.
                                       Викладач предмету Захист Вітчизни Криштопа В.І.


2.      Дослідницько-пошукова творча група учнів історичного гуртка «Подорож у минуле».              
      Номінація проекту «Мій рідний край  в історичних джерелах».
           Координатор: викладач історії Івінська В.М.


3.    Гурток «Книголюб».
   Номінація проекту: «Словник нових термінів періоду 2013 – 2015 рр. в історії України для учнів ПТНЗ»
       Координатор: завідуюча БІЦ Мороз Т.О.


  

Немає коментарів:

Дописати коментар